.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بياييد در عمل اثبات كنيد خبرنگاري حرفه‌اي سخت است‌
هميشه گفته‌اند و بارها و بارها شنيده‌ايم كه خبرنگاري حرفه سخت و زيان آور است ولي چرا آناني كه حرف از اين مسئله به ميان مي‌آورند در عمل بر اين اصل تاكيد ندارند‌.‌..
بياييد در عمل اثبات كنيد خبرنگاري حرفه‌اي سخت است‌

هميشه گفته‌اند و بارها و بارها شنيده‌ايم كه خبرنگاري حرفه سخت و زيان آور است ولي چرا آناني كه حرف از اين مسئله به ميان مي‌آورند در عمل بر اين اصل تاكيد ندارند‌.‌

در حرفه خبرنگاري، مجموعه‌اي از روشنفكران جامعه كه به ‌دليل سخت بودن كار غالبا از افراد علاقمند اين حرفه هستند به‌ دنبال بيان مسائل و مشكلات پيش روي جامعه و ارايه راه حل در اين مقوله هستند.

در پس از اين صحبت طي مسيري ديده مي‌شود كه افرادي در جامعه به‌ دنبال يافتن سوژه‌هايي از مسايل و مشكلات جامعه هستند و شايد هم به نظر بسياري اين كار راحت به تصوير در آمده باشد ولي سختي كار را بايد در عمل ديد، بايد به‌دور از چهره پرطم‌طراق اجتماعي خبرنگاري سختي كار را ديد.

‌سختي كار از آنجايي شروع مي‌شود كه خبرنگار با ديد خبرنگاري و كنجكاوي كه دارد به‌دنبال موضوع و مشكلي از جامعه مي‌رود تا در اين زمينه به نگارش گزارش بپردازد ولي وقتي كار به مرحله‌اي مي‌رسد كه نياز به پاسخگويي مديران براي علت وجود مشكلات و مسائل موجود مي‌رسد آن جاست كه انگار خبرنگار كاري عجيب و خارج از قاعده كاريش انجام مي‌دهد.

آنجاست كه مانع‌هاي كارهاي خبرنگار آغاز مي‌شود به‌ طوري كه اگر يك مدير نخواهد كه خبرنگار كه براساس ذات كاريش به‌دنبال پيگيري مشكلات است از اين كار روي برگرداند و به ادعاي خود مسئولان نبايد اين مشكل بيان شود و براي جامعه ايجاد تنش مي‌كند.

ولي آيا مي‌توان خود را قانع كرد كه بيان مشكلات آب شرب مردم منطقه‌اي يا آسفالت نبودن راه روستايي كه باعث زحمت مردم مي‌شود را دليلي براي ايجاد تنش در مردم دانست.

خبرنگاران به‌عنوان ركن چهارم دموكراسي به‌ عنوان يكي از بخش‌هاي فعال در اين عرصه به‌دنبال مطالبات مردم و مسئولان است.

آري مطالبه خواسته مسئولان آنجايي كه اجراي طرح يا پروژه‌اي نياز به همكاري مردم است و اين مسئول است كه از طريق رسانه مي‌خواهد تا اين تعامل بين مردم و مسئولان ايجاد شود پس چرا بايد اين تعامل بين مدير دستگاه اجرايي و خبرنگار نباشد كه يك خبرنگار براي انجام كار گزارش با اين موانع ايجاد شده توسط مسئولان مواجه باشد.

البته خبرنگار به‌خاطر تعهد و حس وظيفه‌اي كه دارد مبادرت به نگارش گزارش مي‌كند هر چند مسئولي پاسخ مناسبي در اين خصوص ندهد و به قول خبرنگاران تمام‌ مسئوليت گزارش را به گردن مي‌گيرد تا مشكل گفته شود و به گوش مسئولان برسد.

اينجاست كه وقتي گزارشي كه باب طبع مديري نباشد به هر طريقي مدير مبادرت به تهديد خبرنگار مي‌پردازد تا وي را وادار كند تا گزارش خود را تكذيب كند.

متاسفانه اين مسئله عدم همكاري رسانه‌اي تنها مربوط به يك شهر يا يك استان نيست حتي در اين شهرستان محروم سوادكوه كه واقعا به ‌حق لقب محروم شايسته آن است با وجود تلاش خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف در اين شهرستان براي بيان مشكلات از همكاري لازم برخوردار نيستند.

به طوري كه مشكل آب شرب يكي از شهرهاي سوادكوه به‌ عنوان يك مشكل اساسي حتي از سوي مسئولان استاني نيز اين مشكل مطرح شده است ولي عدم همكاري مسئولان شهرستان براي بيان اين مشكل از طريق رسانه‌ها خود بابي براي آن شده تا اين محروميت‌ها ادامه يابد.

پس مي توان از سختي كار يك خبرنگار كاست آن هم در عمل ممكن است به ‌طوري كه با همكاري و تعامل مديران شهرستاني و استاني با خبرنگاران اين امر ممكن خواهد بود.

اميد است در هفده مرداد ماه امسال و در سالروز گراميداشت روز خبرنگار بال واقع اين فعالان اين حرفه خطير را ياري دهيم.

منبع: فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.